Yeni mesajlar Yeni konular En çok cevaplanan En görüntülenen konu En çok begenilen

En çok mesaj
Kullanıcı
Mesaj
103,744
sdC
36,546
Eqe
34,884
34,864
25,484
TEO
22,076
21,058
aSk
20,421
12,443
11,363

Çocuklar Sağlıklı Atıştırmalık Olarak Neler Tüketmeli?

Eqe

Owner
Yönetici
TF Owner
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
34,884
Tepkime puanı
6,735
Puanları
113
Cinsiyetiniz
Bay


Dr. Fevzi Özgönül,okulların ara tatile girmesine az kaldığı şu dönemde çocuklar için sağlıklı atıştırmalık konusunda bilgiler verdi.

Aslında beslenme konusunda atıştırmak çok sağlıklı bir davranış değildir. Sindirim sisteminin sağlıklı çalışması için yiyecekler tüketildikten sonra öğün araları, kişiye göre değişiklik olsa bile yaklaşık 4 ile 8 saat arası olmalıdır.

Sindirim işlevi çocuk davranışına benzer. Çocuk bir oyuncak ile oynarken ona yeni bir oyuncak gösterirseniz ilgisini çeker ve ona yönlenir. Böylece bir önceki oyuncak ile oynaması sonlanmış ve yeni oyuncağı ile uğraşma başlamış olur. Yiyeceklerin sindirimi de benzer şekilde sonlanabilir. Siz çok güzel bir kahvaltı yapmış olsanız bile bir iki saat içerisinde bir atıştırmalık yerseniz, bir önce yediğiniz güzel kahvaltılıklar tam olarak sindirilmediği için bazı durumlarda sindirim devam etmez ve siz çok daha hızlı acıkırsınız. Biz buna sindirim işlevinin resetlenmesi diyoruz.

Fakat çocuklarda metabolizma hızlı ve enerji ihtiyacı çok olduğu için sindirim işlevi 3 saate kadar kısalabilmektedir. Özellikle hareketli ve oyun oynayan çocuklarda daha hızlı acıkma bu nedenle oluşabilir. Bu durumda çocuğun yeni bir öğün alması yerine, öğün arasında bir atıştırmalık alarak gerekli enerjiyi sağlaması daha uygun olur. Çocuklar iki öğün arasında acıkarak yeni bir yiyeceğe ihtiyaç duyabilirler. Oyun oynarken, yazın tatilde yada deniz kıyısında vakit geçirirken ve çok yakında açılacak okullarda teneffüs aralarında acıkarak bir şeyler yemek isteyebilirler. Bu durumda onları bekleyen en büyük tehlike, hatalı atıştırmalıklar ile sindirim sistemlerini bozmaları ve sağlıklı yiyeceklere karşı bir isteksizlik hissetmeleridir.

İnsanoğlu çok değişik besin grupları ile beslenen ve bu besinleri sindirerek tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek kadar güçlü bir sindirim sistemine sahiptir. Fakat zararlı atıştırmalıklar, abur cubur tabir ettiğimiz çok kolay şekere dönebilen gıdalar, tatlılar, çikolatalar, unlu gıdalar ve aşırı meyve ile bu mükemmel sindirim sistemini kolaylıkla tembelleştirebiliriz. Sindirim sistemi tembelleştiğinde; artık ekmeksiz doymayız, çok sık acıkırız, tatlı ve hamur işi gıdalar dışındaki yiyeceklere karşı isteksiz oluruz.

Sonuç olarak sağlıksız bir sindirim sistemi = obezite ve bir çok metabolik hastalık diyebiliriz.

İşte bu nedenle özellikle çocuklarımızı bu tuzaktan korumak için onların acıktıklarında yemesi için sağlıklı atıştırmalıkları seçmeliyiz. Böylece sindirim sistemlerini her zaman sağlıklı ve güçlü tutabiliriz.

SAĞLIKLI ATIŞTIRMALIKLAR

Sağlıklı atıştırmalıklar kolayca şekere dönmeyen ve içeriğinde hem protein, hem yağ, hem de karbonhidratı bir arada barındıran yiyeceklerdir.

En güzeli ne seçerseniz seçin yanında her zaman

Fındık, ceviz veya badem olmalı.

Meyve seçilecekse; mevsim meyveleri olabilir ve miktarı abartılı olmamalı bir avuç içi kadar olabilir.

Kuru kayısı, kuru incir gibi kuru meyvelerden de en fazla 1-2 adet yeterli olmalı ve her gün tercih edilmemelidir.

Ara sıra eskiden pikniğe giderken yapılan kuru köfte gibi besleyici olan seçenekleri de boş geçmemekte yarar var.

Marul içerisine börek gibi sarılmış kaşar peyniri, havuç ve salatalık dilimleri de değişik alternatifler olabilir.

Önemli olan içerisinde biraz önce size anlattığım gibi sindirim sistemini tembelleştirecek gıda seçenekleri ve kek gibi hazır gıdalardan olmasın yeter. Gerisi sizin hayal gücünüze kalmıştır.

Alinti
 

BukLem

Sus ve Yaradanın kapı açışını seyret
TF Özel Üye
Katılım
18 Kas 2015
Mesajlar
34,864
Tepkime puanı
21,200
Puanları
113
Yaş
28
Burc
Kova
Memleket
01 Adana
Nerden:
Afrika
İlgi Alanı:
İlgisiz
Çocukların Şişman ve Hasta Olmasında Suçlu Anne, Baba, Dede ve Nineler..
Nineler, dedeler, 'torunlarım bana bağlansın' diye çikolata alıp gelirler, yanlıştır.
Onun yerine fındık, fıstık getirsinler, incir, kuru incir getirsinler.
Çocukları buna alıştırmak lazım.
Çocuklara yönelik en büyük tehlike koladır.
Eroinden beterdir diyorum ben kola için.

Çünkü 5 yaşındaki çocuk eroini içemez, 10 yaşındaki çocuk eroini içemez, ama kolaya erişebiliyor, müthiş bağımlılık yapıyor.
Bir de benim en ağrıma giden bu kola reklamlarında iftar sofralarında.
Yaşlı hanımlar, beyler, nur yüzlü dedeler iftar pozu veriyorlar, kola şişesi ortada.
Ayıptır ve günahtır.
Benim yüreğimi eziyor, acıtıyor.
Bunun yasaklanması lazım.
Mis gibi süt varken, mis gibi ayran varken, mis gibi suyumuz varken iftar sofrasında bekliyorlar, dua ediyorlar, ortada kocaman bir kola şişesi.
Zehir olduğunu bilin.

Evinize, ailenize zehir aldığınızı bilin.
Prof. Dr. M. Canan Efendigil Karatay
Kalp ve İç Hastalıkları Uzmanı


prf.jpg
 

First panel title

First panel content

Second panel title

Second panel content
Üst