Yeni mesajlar Yeni konular En çok cevaplanan En görüntülenen konu En çok begenilen

En çok mesaj
Kullanıcı
Mesaj
aSk
19,716
TEO
18,911
Eqe
18,281
11,378
10,928
10,898
10,647
10,539
8,646

Duygusal Dayanıklılığınızı Artıracak 10 Davranış Biçimi

BukLem

Sus ve Yaradanın kapı açışını seyret
TF Özel Üye
Katılım
18 Kas 2015
Mesajlar
5,656
Tepkime puanı
1,581
Puanları
113
Burc
Kova
Memleket
01 Adana
Nerden:
Bir seçim yapınız
Hiç gerçekten zor bir durumla baş başa kaldınız mı? Bazen defalarca kez pes etmek istesek de yolumuza devam etmemiz gerektiğini biliriz. Tam da bu noktada duygusal dayanıklılığımız sahneye çıkıyor.
Steven Southwick ve Dennis Charney 20 yıl boyunca bu sorunun cevabını aradı. Vietnam savaş esirleri, Özel Kuvvetler eğitmenleri, tıbbi sorun yaşayanlar, istismar ve travma gibi korkunç deneyimlere maruz kalan sivillerle konuştu.
Resilience: The Science of Mastering Life’s Greatest Challenges, adlı kitaplarında da şartlar zorlaştıkça güçlerini yitirmeyen insanların ortak özelliklerini paylaştılar.
Peki biz duygusal dayanıklılığımızı artırmak için onlardan ne öğrenebiliriz?

1) Gerçekçi iyimser olun.



2) Korkularınızla yüzleşin.



3) Her zaman bir ahlak pusulanız olsun.



4) Kendinizi bir bütünün parçası olarak hissedin.




5) Sosyal destek almaktan korkmayın.




6) Rol modellerinizi bulun.



7) Fiziksel zindeliğinizi koruyun.



8) Beyninizi güçlü tutun.








9) Bilişsel esneklik kazanmaya çalışın.




10) Yaptığınız şeydeki anlamı bulun.




Editörün Notu ve Son Düşünceler:
Ufak bir özet geçelim:
1) Gerçekçi iyimserlik: Dünyayı açıkça gör ama yeteneklerine ve kendine inan.
2) Korkularınızla yüzleşin: Korkudan saklanmak onu daha da kötüleştirir. Yüzleşin ve üstesinden gelin.
3) Ahlaki pusulanız olsun: Güçlü bir doğru ve yanlış hissi, yapamayacağımızı hissettiğimizde yapmamız gerektiğini söyler.
4) Kendinizi bir bütünün parçası olarak hissedin: Birbirine inanan ve amaç duyguları olan bir grubun parçası olun.
5) Sosyal destek almaktan korkmayın: Bazen hücrenizin duvarını tıklatın, geri en ufak bir etkileşim bile size yardımcı olacaktır.
6) Rol modellerini taklit edin: Olmak istemediğinizi bildiğiniz insanlara sahip olun ya da hayran olduğunuz rol modelinizin davranışlarını kendinize uyarlayın.
7) Fiziksel zindelik: Egzersiz vücudunuzu strese karşı güçlendirir.
8) Yaşam boyu öğrenen biri olun: Beyninizi keskin tutmak en çok ihtiyaç duyduğunuzda size çözümleri verecektir.
9) Başa çıkmanın birçok yolu olduğunuz unutmayın: Bazen mizahla bazen derinlemesine düşünerek zor zamanları atlatabilirsiniz.

10) Anlamı unutmayın: Sadece bir iş yapmayın. Ona bir anlam yükleyin ve amaç duygusuyla hareket edin.
 

First panel title

First panel content

Second panel title

Second panel content
Üst