Yeni mesajlar Yeni konular En çok cevaplanan En görüntülenen konu En çok begenilen

En çok mesaj
Kullanıcı
Mesaj
103,750
sdC
36,546
Eqe
34,984
34,975
25,492
TEO
22,076
21,058
aSk
20,421
12,443
11,363

Edward Hopper

Behzat Ç.

TF Üyesi
Katılım
13 Haz 2020
Mesajlar
2,653
Tepkime puanı
2,227
Puanları
113
Gece Kuşları (İngilizce orijinal ismi Nighthawks), Amerikalı ressam Edward Hopper'ın gece geç bir saatte Amerikan tarzı ufak bir restoranda oturan insanları betimlediği tablosu. Tablo, sadece Hopper'ın en ünlü çalışması değil aynı zamanda Amerikan sanatının en bilinen eserlerinden biridir. Şu anda Şikago Sanat Enstitüsü koleksiyonunun bir parçasıdır.

1.jpg

Tablonun "Nighthawks" ismini İngilizce "Night Owl" (Gece baykuşu) teriminden aldığı düşünülür. Hopper, bu ismi geceleri çok geç saate kadar uyumayan insanları anlatmak için kullandı. Hopper'ın evinin bulunduğu Manhattan'ın yakınındaki Greenwich Village'da bulunan ufak bir restoran ressama esin kaynağı oldu. Sanatçı, resme Pearl Harbor Saldırısı'ndan hemen sonra başladı. Bu olay sonrası ülke üzerinde oluşan kasvet ve karanlık hava resme de yansıdı. Resimde, restoranın bulunduğu sokak tamamen boştur ve restoranda bulunan üç müşteri ne birbirine bakar ne de birbiriyle konuşur. Her biri kendi düşüncelerinde kaybolmuş gibidir. Bu üç müşteriden ikisi birliktedir. Diğeri ise resmin izleyicisine arkasını dönmüştür. Birlikte oturan çiftin burunlarının gagayı andırması da resmin ismine bir gönderme gibidir. Restoranın tek çalışanı, işiyle ilgileniyormuş gibi görünüp bir yandan da dışarıya bakmaktadır. Adamın yaşı ise resme bakarak tahmin edilemez.
Restoranın köşesi kavislidir ve iki kenarını geniş kıvrımlı bir cam birleştirir. Müşterilerin kıyafetlerine bakıldığında havanın ılık olduğu düşünülür. Ortalıkta hiç palto yoktur ve kadının bluzu kısa kolludur. Sokağın karşısındaki binanın ikinci katında açık pencereler vardır. Restoranın ışığı sokağı da kaplamaktadır ve ışığın bir kısmı da dikkati pencerelere çeker.
Hopper'ın çalışmalarında görülen modern kent yaşamının boşluğu teması bu resimde de fark edilir. Özellikle arkası dönük olarak oturan müşteri, diğer çifte göre daha yalnız görünür. Resme yakından bakıldığında, bar tezgâhının bir üçgen oluşturduğu ve bar alanından çıkışın mümkün olmadığı görülür. Bar alanındaki çalışan tuzağa düşmüş gibidir. Ayrıca restoranın görünürde bir kapısı yoktur. Bu da tuzağa düşme ya da hapsedilme fikrini destekleyen bir başka unsurdur. Her ne kadar Hopper, resimde böyle bir mesaj vermek istemediğini söylese de, büyük olasılıkla bilinçsiz olarak, kocaman bir şehrin yalnızlığını çizmek istediğini de itiraf etti. Resmin çizildiği dönemlerde floresan lambalar yeni kullanılmaya başlanmıştı. Bu da restoranın ışıklarının tüm sokağı kaplamasının sebebi olabilir. Ayrıca, sigara markası olan Phillies'in reklamı da restoranın tabelasındadır.
Sonuç olarak, Hopper'ın istila edilmiş bir şehirdeki boşluğu çizdiği söylenebilir. Resimde insan yaşamına dair hiçbir hareketin olmaması ve restoranın dışının tamamen boş olması bu sonucun kanıtı gibidir.
 
Son düzenleme:

Behzat Ç.

TF Üyesi
Katılım
13 Haz 2020
Mesajlar
2,653
Tepkime puanı
2,227
Puanları
113
Pek çok ressam "Nighthawks"'u eserlerinde örnek aldı. Bunun ilk örneği George Segal'ın "The Diner"'ıdır (1964-1966). Roger Brown'un "Puerto Rican Wedding" isimli tablosundaki kafe de Hopper'ın eserindekinin bir benzeridir. Nighthawks'tan etkilenen diğer iki sanatçı ise Ralph Goings ile Richard Estes idi.

2.jpg

1970'lerde ise resme direkt göndermeler içeren resimler çizildi. Bu resimlerin en bilinenlerinden olan Gottfried Helwein'in "Boulevard of Broken Dreams"'in de restorandaki üç müşteri, Amerikan pop kültürünün üç ünlü siması ile yer değişti: Humphrey Bogart, Marilyn Monroe ve James Dean. Restoranın çalışanı ise Elvis Presley oldu. Hopper'ın okul arkadaşı Gail Levin'e göre Helnwein, Nighthawks'taki kasvetli hava ile 1950'lerin Amerikan sinemasının en sevilen ünlülerinin trajik kaderlerini ilişkilendirdi.Mark Kostabi'nin çizdiği "Greenwich Avenue" (1986) ve Red Grooms'un "Nighthawks Revisited"'ında (1980) da esere göndermeler vardır.
 

Behzat Ç.

TF Üyesi
Katılım
13 Haz 2020
Mesajlar
2,653
Tepkime puanı
2,227
Puanları
113
Office in a Small City


1.jpg

Edward Hopper ve karısı ilk olarak 1930 yazında Truro, Massachusetts'te bir kulübe kiraladılar ve 1950'ler boyunca düzenli olarak oraya geri döneceklerdi. Hopper, 1953 yazında Truro'da kalırken 'Küçük Şehirde Ofis'e başladı ve sonbaharda New York stüdyosunda bitirdi. Bununla birlikte, 'Küçük Bir Şehirde Ofis', Cape Cod manzarasını tasvir etmek yerine, yirminci yüzyılın ortalarında herhangi bir Amerikan kasabasında gerçekleşmiş olabilecek bir sahnedir. Hopper'ın daha önceki çalışması 'Gece Ofisi' (1940; Walker Sanat Merkezi, Minneapolis) hakkındaki açıklaması da bu resim için geçerlidir: benim için çok kesin bir anlamı olan ofis mobilyaları."
Bu sahnedeki yalnız ofis çalışanı hem fiziksel hem de duygusal olarak izole edilmiştir. Gömleğinin kollarına oturduğu için mesleğine dair hiçbir belirti yoktur; aslında çalışmaktan çok hayal kuruyor gibi görünüyor. Amerikan iş dünyasının savaş sonrası kültürü, seri üretilen ofis mobilyalarında, ofisin kendisinin kişisel olmayan atmosferinde ve adamın görünmeyen iş arkadaşlarından kopuşunda belirgindir. Köşedeki ofisinin sağladığı ışığa ve havaya rağmen, olduğu yerde kapana kısılmış gibi görünüyor. Ofis penceresi tarafından çerçevelenmiştir ve başı, çevresi içinde tutulduğunu düşündürecek şekilde, başka bir pencereye ve binanın duvarına karşı profillenmiştir. Adamın yalnızlığı ve binanın sade, faydacı üst katı ile sağ altta görünen dekoratif sahte cephesi arasındaki kontrast,
 

Behzat Ç.

TF Üyesi
Katılım
13 Haz 2020
Mesajlar
2,653
Tepkime puanı
2,227
Puanları
113
Lighthouse at Two Lights

2.jpg


Bu çalışmada, Hopper bir deniz fenerinin dramatik siluetini açık bir mavi gökyüzüne karşı izole ediyor. Cape Elizabeth, Maine'de kayalık bir burun üzerinde yer alan mimari, koyu gölgelerle dengelenen parlak güneş ışığıyla yıkanıyor. Gururla dik duran ve aşağıdan görülen Two Lights'taki deniz feneri, değişime veya doğaya boyun eğmek için kararlı bir direnişi, hatta reddetmeyi simgeliyor gibi görünüyor. 1914'ten beri Maine'de yazı yazan Hopper için deniz feneri aynı zamanda New York'taki hayattan keyifli bir mola anlamına geliyordu.
 

First panel title

First panel content

Second panel title

Second panel content
Üst