Yeni mesajlar Yeni konular En çok cevaplanan En görüntülenen konu En çok begenilen

En çok mesaj
Kullanıcı
Mesaj
sdC
22,372
TEO
20,703
aSk
19,734
18,632
Eqe
18,253
14,333
11,256
10,986
10,963

PSA dokunuşuyla geliyor; Jeep ürün gamına eklenecek giriş seviyesi model şekillenmeye başladı

PedeR

Kız Babası
Yönetici
TF Admin
Katılım
7 Ocak 2020
Mesajlar
766
Tepkime puanı
327
Puanları
196
Yaş
41
Mesleğin
Tank Makinisti
Cinsiyetiniz
Bay
Burc
Koç
Memleket
59 Tekirdağ
Jeep


Altyapı ve üretim yeri gibi detayları görünen Jeep ailesinin yeni giriş seviyesi, PSA grubunun geliştirdiği dinamikler üzerine şekillenecek.

FCA’nın PSA birleşmesiyle ortaya çıkarttığı Stellantis oluşumu bazı isimler için sıçrama tahtası niteliği taşıyor. Alfa Romeo ve Lancia için verilen mesajların ardından bu sıçramanın içerisinde kendisin yer bulacak Jeep de kullanıcı kitlesini artıracak modellere odaklanma yolunda. Bir süredir olasılıkları üzerine gelişmelerin gündeme geldiği giriş seviyesi model, ulaşılabilirlikte markanın anahtarı olacak. Şu anda bu rolü üstlenen Renegade’in de altında konumlanacak olan crossover için ortaya çıkan son gelişmeler, 2022’nin son çeyreği içerisinde üretim sürecin başlanabileceğini gösteriyor. Modelin altyapısı ise tahmin ettiğimiz gibi PSA’ya dayanacak.




Jeep ürün gamının yeni ismi tamamen elektrikli olarak da satışa sunulacak
Automotive News Europe tarafından gündeme taşınan detaylarda gözlerin üzerine çevrildiği bu modelle ilgili şimdilik bir ismin belirlenmediği görülüyor. Marka içerisinde “Project 516” olarak nitelendirildiği vurgulanan projenin üretim süreci ve altyapı konusu kararlaştırılmış gibi. Avrupa pazarı özelinde geliştirilecek olan model eğer büyük bir değişiklik olmaz ise Polonya’da yer alan tesislerde üretilecek. Modelin altyapısı ise PSA imzalı CMP’ye (Common Modular Platform) emanet. CMP’nin B segment HB, C segment kompakt Sedan ve kompakt Crossover odağında modellere uygun olarak hayata geçirildiğini halihazırda biliyoruz.

Bu altyapıyla birlikte Jeep’in ürün gamına eklenecek modelin tamamen elektrikli ile hibrit kombinasyona sahip olması da kesinlik kazanıyor. 50 kWh’a kadar batarya ve 136 beygir güç üreten motora sahip saf elektrikli modellerle birlikte, üç silindirli benzinli motorun merkezinde olan hibrit bileşenler bu modelde karşımıza çıkabilir. Nitekim marka içerisinde ilk aşamada hibrit versiyonların üretim ve satış odağına alındığına dair detaylar da karşımızda duruyor. Saf elektrikli seçenek içinse 2023 işaret ediliyor. Bu seçenekte 100 kW’a kadar hızlı şarj desteği sayesinde, 30 dakikalık dolumla yüzde 80 batarya doluluğu yakalamak da mümkün olacak. Ünitelerinin yanında elektronik destek açısından da bizleri zengin bir model bekliyor. Adaptif hız sabitleyici, aktif şerit takip asistanları, kör nokta uyarısı, trafik işareti algılama ve çarpışma sonrası frenleme gibi pek çok aktif ve pasif güvenlik elemanı listede olacak.
 

First panel title

First panel content

Second panel title

Second panel content
Üst