Yeni mesajlar Yeni konular En çok cevaplanan En görüntülenen konu En çok begenilen

En çok mesaj
Kullanıcı
Mesaj
aSk
19,716
TEO
18,911
Eqe
18,281
11,378
10,928
10,898
10,647
10,539
8,646

Sonbahar Depresyonunu Nasıl Atlatırız?

Nelly

leş kalbinizi vicdanınıza sorun;sizi size anlatsın
Yönetici
TF Süper Moderatör
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
1,748
Tepkime puanı
1,798
Puanları
113
Konum
Almanya
Cinsiyetiniz
Bayan
Yaş
26
Burc
Yengeç
Memleket
67 Zonguldak
Nerden:
Avrupa
Güneşli günlerin sona erdiğini, soğuk ve kapalı kış günlerinin yaklaşmakta olduğunu bize hatırlattığı için olsa gerek; sonbaharda özellikle biz kadınlar keyifsiz ve depresif oluyoruz. Azalan güneş ışınları ve günlerin kısalması, okulların açılmasıyla birlikte trafik yoğunluğunun artması, sorumlulukların çoğalması, açık alanlarda geçirilen zamanın mecburen azalması ve kapalı ortamlarda daha uzun süre kalınması bu keyifsizliğin en önemli sebepleri. Yazdan kışa geçiş döneminde yaşanan tüm bu değişikliklere alışma sürecinde mutluluk hormonu serotonin doğal olarak daha az salgılanıyor ve depresyona neden oluyor.

FEMALE-DEPRESSION_2792194b


Uzmanlara göre büyük şehirlerde yaşayan insanlar mevsimsel depresyonlar yaşamaya daha eğilimliler. Peki, bu geçiş sürecini depresyona girmeden atlatmak için neler yapabiliriz?hayat-tarziniz-boyun-fitigina-neden-olabilir-491

8264

Güneş ışığında zaman geçirin
Güneş ışığından aldığımız D vitamini serotonin üretiminde rol almaktadır. Eve ya da işyerinize hapsolmayın, güneşin en yoğun olduğu saatlerde açık alanlarda olmak pozitif enerji verir. Örneğin öğle arasını işyerinize yakın bir parkta atıştırarak geçirin.
Are-you-playing-in-the-right-park

Spor yapın
Günde 30 dakikalık yürüyüş yapmak bile emin olun size mutluluk verecektir. Sonbahar mevsimi kendinizi yorgun hissetmenize neden olur ve içinizden gelen tek şey televizyon karşısında uzanmaktır belki ama doğru olanı yapın ve düzenli egzersizden vazgeçmeyin. Uzmanlara göre özellikle bisiklete binmek veya koşmak serotonin miktarını arttırmaktadır.

sonbaharda yürüyüş

Beslenmenize dikkat edin
Bu dönemde iştahınız artabilir ya da şekerli yiyeceklere karşı zaaf gösterebilirsiniz, en kötüsü de çok yemek yemenin size iyi geldiğini sanırsınız. Bu yanılgıya düşmeyin, karbonhidrat, basit şeker ve alkolden uzak durun. Bol bol su için. Folik asit içeren besinlerin depresyonu hafiflettiğine dair birçok araştırma ceviz, badem, ıspanak, kuşkonmaz, brokoli ve bezelye tüketmenizi öneriyor. Ayrıca omega 3 yağ asitlerinin depresyon tedavisine yardımcı olduğunu vurgulayan uzmanlar somon, uskumru ve ton balığı gibi soğuk deniz balıklarını tavsiye ediyor.

gorsel1-4-459x500

Uyku saatlerinize dikkat edin
Depresyon sürecinde insanlar fazla uyumaya ve sabah erken saatleri yatakta geçirmeye eğilimlidir. Bu durum depresyonu derinleştiren bir kısır döngüdür. Yatakta geçirdiğiniz her an daha umutsuz ve daha yorgun hissetmenize neden olacaktır. O yüzden çok zor da olsa yataktan kalkın ve güne erken başlamaya çalışın.

uyku-sorunu-41-640x360

Müzik dinleyin
Müziğin yüksek tansiyon, Alzheimer, depresyon, anksiyete bozukluğu gibi birçok hastalık üzerindeki iyileştirici etkisi kanıtlanmıştır. İster klasik olsun ister, ister pop melankolik olmadığı sürece her tür müzik depresyonu daha kolay yenmenizi sağlayacaktır. Neşeli ve dinlendirici müzikler hayatınızın bir parçası olsun.

müzik-dinle-hayatın-şenlensin

Masaj yaptırın
Fiziksel olarak gevşemeyi sağlayan masaj özellikle bitki özlerinden elde edilen yağlarla yapıldığında sakinleşmemizi ve arınmamızı sağlar. Aromaterapi adı verilen bu yöntemle beynimiz, koku ve dokunma gibi farklı kaynaklardan farklı sinyallerle iyi yönde uyarılır. Vücudunuzu uzman ellere teslim ederek kendinizi şımartmak depresyona çözüm olabilir.

aromatherapy-massage-techniques-s600x600-1

Psikiyatri uzmanına başvurun
Eğer en az 15 gün boyunca yorgunluk, sürekli uyuma isteği, uyuşukluk, konsantrasyon eksikliği, kendini boşlukta ve değersiz hissetme, nedensiz keyifsizlik, kaygı ve endişe duyma gibi durumlar devam ederse, mutlaka bir psikiyatri uzmanına başvurmalısınız.

psikoloji-ve-psikoterapi_clip_image005
 

Fatih

TF Üyesi
Katılım
7 Mar 2015
Mesajlar
634
Tepkime puanı
110
Puanları
43
Konum
Maslak
Mesleğin
Sales Mgt.
Cinsiyetiniz
Bay
Yaş
30
Burc
Balık
Memleket
28 Giresun
Nerden:
34 İstanbul
Güzel paylaşımınız için teşekkür ederim. Eminim içeriğinde cok kıymetli bilgiler barındırıyordur. Lakin bu bilginin biraz geç geldiğini düşünmekteyim. Yaza 5 kala geldiginden biz kendi imkanlarımızla çıkmayı başardık. Seneye umarım yüzümüzü gülümseten biri olur da bu tavsiyelere ihtiyacımız kalmaz. :)
 

First panel title

First panel content

Second panel title

Second panel content
Üst