Yeni mesajlar Yeni konular En çok cevaplanan En görüntülenen konu En çok begenilen

En çok mesaj
Kullanıcı
Mesaj
TEO
19,866
aSk
19,735
Eqe
18,257
13,395
12,509
11,263
10,921
10,916
10,544

Vücud Geliştirme ve Beslenme

BUDULGAN BOZKURT

Banlı Üye
Katılım
5 Mar 2015
Mesajlar
31,003
Tepkime puanı
13
Puanları
0
Memleket
61 Trabzon
Nerden:
Bir seçim yapınız

VÜCUT GELİŞTİRME VE BESLENME
Bir maç, müsabaka, antrenman süresince yoğun yüklenmeler olmaktadır. Özellikle de vücut geliştirme sporu yapan sporcunun bu önemli stresleri karşılayabilecek bir enerji deposuna ve kemik mineral yoğunluğuna, kuvvetli-dayanıklı kaslara sahip olması önemlidir. Bu da spor performansına direk etki etmektedir.
Vücut geliştirmede istenilen sportif performansta, kişiye ait fizyolojik ve psikolojik faktörler, sağlık, çevresel faktörler, beslenme durumu önemli rol oynamaktadır. Bu faktörlerden beslenme için; sporcunun günlük ihtiyacı olan besin öğelerini (karbonhidrat, protein, yağ, vitamin, mineral, su, lif) yeterli ve dengeli biçimde alması gerektiğini söyleyebiliriz.
Peki ne kadar?
Her spor dalı, kendine özgü kas gruplarının güçlü, dayanıklı, hızlı ve esnek olmasını bekler. Bu yüzden her spor dalına özgü bir beslenme şekli olmalıdır. Genelleme yapılarak sporcular için önerilecek günlük beslenmede enerjinin;
-%55-70 karbonhidratlardan
-%12-20 proteinden
-%30 yağlardan sağlanmalıdır.
1gr karbonhidrat = 4 kcal
1gr protein = 4 kcal
1gr yağ =9kcal


ücut geliştirme sporcuları beslenme ile günlük enerjisini sağlarken, hem bağışıklık sistemini korumak hem de maksimum performans için kas kitlesini arttırmak ve yağ oranını azaltmak isterler. Sporcunun gün içerisinde antrenman/müsabaka öncesi, sonrası, ne kadar besin alması gerektiği, besin yüzdeleri (protein-karbonhidrat-yağ), antrenman/müsabaka yoğunluğu, iştah ve sindirim sistemi özelliklerine göre belirlenmelidir.
Peki ya Protein?
Protein gereksinimi için birçok tartışma vardır, genel konsensüs 1.2-1.7.gr/kg’dır. Bazı sporcular yüksek protein tüketip, düşük karbonhidratlı beslenerek vücut yağ oranlarını azaltmayı düşünürler.
Düşük glikojen seviyelerinin var olduğu durumlarda, yüksek yoğunlukta egzersiz yapılması halinde bu, adenosin trifosfat (ATP) parçalanması ve ATP üretimi değerleri arasında dengesizliğe yol açabilir. Bu da, adenosin difosfat (ADP-AMP-ÜRİK ASİT) depolanmasına neden olur. (Tarnopolysky 2000-2006,Tipton &Wolfe 2004,)
Ayrıca Diyette düşük yağ alınması, erkeklerde ve kadınlarda dinlenik serum testosteron düzeyinin azalması (Volek ve ark. 1997) ve kadınlarda serum östrojen konsantrasyonu azalması ile ilişkilidir (Bagga ve ark. 1995).
Sağlıklı günler.


 

First panel title

First panel content

Second panel title

Second panel content
Üst