Yeni mesajlar Yeni konular En çok cevaplanan En görüntülenen konu En çok begenilen

En çok mesaj
Kullanıcı
Mesaj
TEO
19,866
aSk
19,735
Eqe
18,257
13,395
12,509
11,263
10,921
10,916
10,544

Yakışıklı Olmak İçin Sağlıklı Alışkanlık

BanderaS

TF Üyesi
Katılım
3 Şub 2014
Mesajlar
588
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Mesleğin
Özel Güvenlik Görevlisi
Cinsiyetiniz
Bay
Yaş
28
Burc
Kova
Memleket
33 İçel (Mersin)
Cilt bakımınıza önem verin





Erkekler genellikle bu tavsiyeyi umursamaz. Ama siz yine de bir kulak verin:

Cildinizin kurumasını önlemek için nemlendirici kullanın; daha da önemlisi
erken yaşlanmanın önüne geçmek ve ultraviyole ışınlarının zararlarından korunmak için güneş kremini ihmal etmeyin. Yoksa vücudunuzdan güneş lekeleri ya da başka tatsız problemler eksik olmaz. Dermatolog ve The Skin Type Solution (Cilt Türü Çözümü) kitabının yazarı Leslie Baumann
"Erkekler sadece bu kadarını bile yapsalar
görünüşlerinde büyük bir fark olur" diyor

Dr. Baumann
tıraş olmak veya dişlerimizi fırçalamak gibi cilt bakımını da bir alışkanlık haline getirmemizi salık veriyor.



Dumansız Yaşayın



Yani sigarayı bırakın. Plastik cerrah ve yazar Brooke Secke
“Sigara
kırışıklığa güneşten daha fazla neden olur” diyor. Sigara içmek
cilde dokusunu
dayanıklılığını ve esnekliğini veren kollajen ve elastini çalar. Bu da yaşlanmayı hızlandırır
cildinizin soluklaşmasına yol açar.


Düzgün Beslenin



Sağlıklı bir diyet; daha parlak bir cilt ve saçlar
daha fit bir vücut demektir.

Amerikan Diyetetik Birliği sözcüsü
fitness ve beslenme uzmanı Jim White
“Önemli olan
iyi bir denge tutturmak” diyor. "Yulaf ezmesi harika bir enerji kaynağıdır. Lif doludur ve açlığınızı bastırıp kolesterolünüzü düşürmenize yardım eder. Lor peyniri
şeker bakımından düşük
protein ve kalsiyum bakımından yüksek değerlere sahiptir.”

Genel olarak Akdeniz tipi diyeti tercih edin. Yağlı etlerden az yiyin
daha çok tahıl
balık ve zeytinyağı tüketin.


Uyuyun



En az sekiz saat uyuyun. Dr. Seckel'e göre
uyumak
vücudun en büyük organı olan cilt dahil tüm organları yeniler. Aynı zamanda tansiyonu ve stresi azaltır. Bu sayede
alnınızdaki ve göz kenarınızdaki kırışıklıklar da azalır.

Uykusuzluk
gözlerinizin altının torba torba olmasına da neden olur.




Su İçin



Cildin
özellikle de güneşin neden olduğu zararlara karşı düzgün çalışabilmesi için suya ihtiyacı vardır. Günde sekiz bardak su içmek
toksinlerin vücuttan atılmasına da yardımcı olur ve besinleri
cildin daha derin katmanlarına taşır.



Kilo verin



Kilo vermek
görünümünüzü güzelleştirmekle kalmaz
kalp krizi
kanser ve diğer hastalıklara yakalanma riskinizi de azaltır.

Şok diyetler yapmayın. Onun yerine porsiyonlarınızın büyüklüğünü kontrol edin. Kızarmış gıdalar gibi bazı "zararlıları" azaltarak her gün 500 kalori daha az alırsanız
her hafta 0
5-1 kilo verirsiniz.


Antioksidan Alın



Meyve ve sebzelerdeki A
C ve E vitamini gibi antioksidanlar
vücut için mutlaka gereklidir. Bunlar cildi onarır ve esnekliğini artırır
kalp krizi ve kanser riskini azaltır.


Kardiyo Yapın



Kalp egzersizleri stresi azaltır
mutluluk verir ve cildinize renk katar. Mayo Clinic'te spor hekimliği uzmanı Dr. Douglas Peterson
"Kalp atış hızınızı her gün yarım saat normalin üstüne çıkartacak herhangi bir aerobik egzersizi yapabilirsiniz
" diye öneriyor. "İster yürüyüşe çıkın
ister

bisiklet sürün -- sizi biraz terletecek bir şey yapsanız yeter. Kendinizi fazla zorlamayın
sakatlanırsanız bırakırsınız. Egzersiz eğlenceli olmalıdır
yaparken keyif almanız gerekir.

Fazla alkol tüketmeyin



"Alkol
dokuların büyümesine
gözlerinizin şişmesine neden oluyor ve genellikle de kötü yemek alışkanlıklarına
kilo alınmasına ve sigara içilmesine neden oluyor
" diyor Dr. Seckel.


Dik Durun



İyi bir beden duruşu çok yararlıdır. Biraz güç artırıcı antrenman yaparsanız kamburluktan kurtulursunuz. Ayrıca kızlar baklava dilimi karın kaslarına bayılırlar. Dr. Peterson
temel kasları kuvvetlendirmek için haftada iki üç kere hafif direnç antrenmanı öneriyor. Evde de sürdürebileceğiniz bir güçlenme programı için uzman bir spor eğitmeninden yardım alabilirsiniz.

Greg Melville ABD'de yayımlanan gazete ve dergiler için 15 yıldır sağlık ve fitness yazıları yazıyor

 

First panel title

First panel content

Second panel title

Second panel content
Üst