Yeni mesajlar Yeni konular En çok cevaplanan En görüntülenen konu En çok begenilen

En çok mesaj
Kullanıcı
Mesaj
sdC
36,155
27,022
Eqe
23,866
TEO
22,076
aSk
20,422
19,994
17,839
12,417
11,062

Yaşlanmayı önleyen 7 yüz egzersizi

mOre

Sen ve Ben Gerisi " VesaiRe"
TF Üyesi
Katılım
8 Ara 2017
Mesajlar
2,008
Tepkime puanı
270
Puanları
83
Mesleğin
Supervisor
Cinsiyetiniz
Bay
Yaş
32
Burc
Yay
Memleket
67 Zonguldak
Nerden:
34 İstanbul
İlgi Alanı:
BEŞİKTAŞ
Gülümsemenizi genç ve taze tutmak, pahalı yüz fırçaları veya kırışıklık karşıtı kremler kullanmak anlamına gelmez. Yüz kaslarınızı sık sık çalıştırmanız gerektiğini önerilir. Yüz egzersizlerinin kırışıklığı önleyerek daha genç gözükmenizi sağladığı kanıtlanmış. İşte yaşlanma karşıtı 7 egzersiZ






1- Yüz masajı

Profesyonel masaj yaptırma şansınız yoksa kendi yüzünüze masaj yapmaktan keyif alabilirsiniz. Yüz masajı kan dolaşımını iyileştirerek yüz kaslarınızı çalıştırmanızda yardımcı olacaktır. Parmaklarınızın ucuyla alnınızı ovun, daha sonra kafa derinize parmaklarınızla dairesel hareketler yaparak masaj yapın, yanaklarınıza doğru ilerleyin ve onları şakaklarınıza doğru hafifçe ovun. Yüzünüzdeki farklılıkları fark etmeniz için haftada en az 2 veya 3 kez bu hareketleri 20 kere tekrarlayın.





2- Kontrast masajı


Bazen yüzünüzü sihirli bir şekilde gençleştirecek ve kaslarınızı çalıştıracak formül kontrast masajıdır. Aynı zamanda gıdığınızdan kurtulmak için de etkili bir yöntemdir. Bu masajı yapmak için bir havluya ve suya ihtiyacınız var. Havluyu ikiye katlayın ve hafif tuzlu suda soğuyana kadar ıslatın. Sonra havlunun uçlarıyla hafifçe çenenizin uçlarına vurun. Bunu 10 kez tekrarlayın, daha sonra aynı şeyi ılık suyla ıslatılmış havluyla yapın.




3- Alfabe


Çok zayıflamış yüz kaslarını güçlendirmek için alfabeyi okumak isteyebilirsiniz. Örneğin x ve o farklı şekilde telaffuz edilir, bu harfleri sesli bir şekilde gün içinde birkaç kez tekrar ederseniz kaslarınızı tekrar çalıştırmaya başlarsınız.




4- Şakaklarınızı yukarıya kaldırın


Bu hareket yüz kaslarınızın çoğunu hareket ettirecek fakat en önemlisi en zayıf kaslarımız olan şakaklarımızı çalıştıracak.
Ayna karşısına geçin, sağ elinizi sol şakağınızın olduğu bölgeye yerleştirin böylelikle parmaklarınız göz ve kaş kenarlarınızı kavramış olacak. Hafifçe bastırarak cildinizi yukarı çekin, kafanız öne eğilmesin. Bu pozisyonda kaldıktan sonra, hafifçe kafanızı sağa doğru yatırın ve yavaşça boynunuzu gerin, omuzlarını serbest bırakın. Bu pozisyonda kalın ve dilinizi kafanızın yönüne doğru çıkarın. Aynı zamanda nefes alıp verin ve “ha” sesi çıkarın, burnunuzdan nefes alın, bu pozisyonda kalarak 4-5 kez nefes alıp verin ve dilinizi çıkarmaya devam edin. Daha sonra kaslarınızı rahat bırakın ve baştan aynı hareketleri yapmaya başlayın.




5- Yüz jimnastiği


Yüz yogası genç gözükmenin anahtarıdır. Bu egzersizi haftada 3 kez mutlaka yapın. Göz kapaklarınızı indirin, gözlerinizi kapayın ve 10 saniye bu pozisyonda kalın. Daha sonra elinizi alnınıza koyun, hafifçe bastırın ve gözünüzü saat yönünde çevirin. Bu hareket göz çevrenizdeki ve burnunuzdaki kırışıklıklardan kurtulmanıza yardımcı olacaktır. Bir sonraki hareket ise yanaklarınızı şişirmek. Derin bir nefes alın ve nefesinizi tutun, nefesinizi bir yanaktan diğer yanağa verin ve bunu 10 saniye boyunca tekrar edin. Bunu yaparak ağzınızın kenarındaki kırışıklıklardan kurtulacaksınız.





6- Komik suratlar


Konu cildi gençleştirmek olunca yüzünüzün şeklini ciddiye almayın. Bu egzersizlerle yüzünüzü komik hale getirerek kendinizi ve arkadaşlarınızı eğlendirebilirsiniz. Örneğin ağzınızı geniş bir şekilde açıp dilinizi çenenize değdirmeye çalışabilirsiniz. Bu egzersizin amacı kaslarınızı germek ve onları geliştirmektir. Bununla birlikte her şeye şaşırmış gibi yaparak ağzınızı açıp ve kaşlarınızı kaldırabilirsiniz.




7- Palyaço surat

Palyaço suratı oldukça popüler bir tekniktir. Palyaço performansı sergilerken gülerken çalışan kaslarınız sayesinde yüzünüzdeki kırışıklıların çıkmasını geciktireceksiniz. Burada yapmanız gereken ağzınız kapalıyken gülümseyebildiğiniz kadar gülümsemek, bunu yaptıktan sonra burnunuzu ve kaşlarınızı 10 saniye boyunca oynatmak. Tüm bunları yaptıktan sonra 5 saniye boyunca yüzünüzü asın. Daha sonra aynı şeyleri baştan 5 dakika boyunca tekrar yapın, bu egzersizi haftada 3 kez uygulayın.
 

Sea

TF Üyesi
Katılım
9 Tem 2014
Mesajlar
2,604
Tepkime puanı
684
Puanları
113
Mesleğin
-
Cinsiyetiniz
Bayan
Memleket
06 Ankara
Ne yaparsak yapalım Birgün yaşlanacağız =)
 

First panel title

First panel content

Second panel title

Second panel content
Üst